zondag 12 januari 2014

Wandelen in de open lucht , gezonder dan je denkt.

Een zeer goede blogger die met passie bezig is om ons bewust te maken van onze gezondheid .
Daarom post ik een stuk van zijn nieuwsbrief die ik regelmatig volg omdat het zo helder en in mensentaal word geschreven. Ik herken duidelijk waarom men ook tijdens zekere ziektes even buiten moet komen en dagelijks proberen dit te doen. Men zit teveel binnen door zoveel verplichtingen en tijdsdruk dat we allemaal slaafjes zijn geworden van hetgeen soms niet belangrijk is. De keuze is uiteindelijk aan jezelf hoe je dat aanpakt. Dus ik ga alvast na het posten van dit stukje graag even een wandelingetje doen van minstens 15 min. in de koude frisse lucht. 

Ik vermeld dan ook met plezier de bron indien je nog meer wenst te weten te komen.
http://www.ahealthylife.nl . Lees ook even verder ivm zijn boek over supplementen, nl.
de-supplementenwijzer omdat het sinds 14 december 2012 niet meer toegestaan is om op de verpakking te vermelden waarvoor het supplement dient. Dus kan je een uitermate sterk naslag werk achter de hand houden. Echter bij medicijn handleidingen staat wel wat het allemaal kan aanrichten  en dat is dan wel verplicht om je gezondheid hiermede te laten confronteren. Het is allemaal simpel maar media en marketing moeten verkopen en ze kijken er niet naar of je er echt wel beter mee word of niet. Ondanks alles is het echt wel nodig om goeie supplementen te nemen om preventief en ondersteunend tewerk te gaan. Belanghebbende partijen gaan toch altijd zoals in de politiek onrust stoken of bepaalde zaken aanmoedigen . Verkoop jezelf niet goedkoop en neem je gezondheid deels zelf in handen.

Dus neem je gezondheid zelf onder de loep en wandel af en toe een beetje. Blijf sporten waar en hoe en met wat je het nog kan en keep going because the only way is up. Nogmaals voor meer info, lees gerust verder op de site van Juglen Zwaan


Beste lezer,
Wist je dat in Nederland 1 op de 10 mensen depressief is? Ruim een miljóén Nederlanders gebruikt dagelijks een antidepressivum. Dat zijn cijfers die er niet om liegen. Ik heb zelf in het verleden met een depressie te maken gehad, waardoor ik op zoek ben gegaan naar een uitweg via voeding. Mijn zoektocht heeft geweldige resultaten opgeleverd: nu stap ik elke ochtend energiek mijn bed uit en heb dan echt zin in de nieuwe dag. Er is zoveel te doen aan neerslachtigheid, maar op het moment dat je in een depressie zit kun je jezelf er soms lastig toe zetten. Het thema depressie is zeer uitgebreid, maar ik zal proberen kort wat tips te geven.
Ons lichaam heeft licht nodig om serotonine aan te maken. Serotonine is een chemische boodschapper in de hersenen die je een beetje vrolijk maakt. Ga dus regelmatig buiten wandelen om wat licht op te doen zodat je meer serotonine aanmaakt. Beweging in de vorm van wandelen is op zich ook een manier om de serotoninespiegel te herstellen. Ongeveer 80% van de serotonine wordt geproduceerd in de darmen, dus gezond eten kan zorgen voor gezonde darmen. Gezonde darmen kunnen weer zorgen voor gezonde hersenen. Ik denk ook dat we teveel omega 6-vetten binnenkrijgen, waardoor de kans op ontstekingen in de hersenen toeneemt. We kunnen de vetzurenbalans herstellen door meer omega 3-vetzuren te eten in de vorm van chiazaad, haring, makreel of grasgevoerde dierlijke producten.
Aan het rijtje bestrijders van een depressie kunnen we nu volgens onderzoekers ook meditatie toevoegen. Ik mediteer dagelijks en het helpt me om rustig en gefocust te blijven. Mijn leven is erg druk, maar het dagelijkse meditatiemoment geeft mij echt rust en helpt me het overzicht te behouden. Volgens de onderzoekers werkt meditatie net zo goed als reguliere medicijnen tegen depressie. Als je wilt leren mediteren: Boeddhistische tempel De Dharmatoevlucht in Apeldoorn geeft regelmatig een introductiecursus, die ik zeker kan aanraden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten